Translate

vineri, 26 august 2011

Cartofii cu crusta crocanta


Cartofii cu crusta crocanta sunt  moi in interior si crocanti in exterior, foarte gustosi amestecati cu usturoi, marar sau cimbru.


Metoda de a prepara acesti cartofi este simpla dar necesita  atentie si rabdare.

 Eu folosesc
1 kg cartofi gata curatati
1 capatana usturoi
100 g cascaval sau mozzarella,  chiar branza telemea
patrunjel
Ulei masline
Sare
Zeama de lamaie
1 l apa pentru fiert cartofii


1.       Pun apa cu sare la fiert.

2.       Cartofii ii spal, ii curat de coaja si ii tai in jumatati, daca sunt mici ii  las intregi, daca sunt mari ii tai in mai multe bucati.

3.       Pun cartofii taiati intr-o tigaie mare, torn apa fiarta cu sare peste ei


 si ii las la fiert impreuna cu cateii de usturoi nedecojiti, 17 min.


 totusi in functie de cartofi (unii fierb mai repede , altii mai greu) ii  incerc cu furculita sa vad daca au fiert.

4.       Dupa ce cartofii au fiert ii strecor.

5.       Cateii de usturoi ii scot din coaja si ii zdrobesc cu o furculita.



6.       Mararul il toc si il  sarez, il ameste cu usturoiul zdrobit, cu uleiul de masline


 si cu zeama de lamaie.


7.       Repun cartofii scursi de apa in care au fiert in tigaie


 si ii las sa se rumeneasca.

8.       Adaug mararul amestecat cu usturoiul peste cartofii rumeniti 


si amestec. 


Mai las pe foc putin si gata.

9.       Presar cascavalul ras peste cartofi, adaug si o lingura de smantana si am terminat farfuria de azi.


Merge foarte bine sa asociez acesti cartofi cu un sos de iaurt, cu castraveti rasi in el, alaturi de doua ochiuri romanesti.


pentru la servici

8 comentarii:

  1. hmmmm...gand la gand cu bucurie!! Eu abia ca am scos niste cartofi de la cuptor dar cu urmatoarea ocazie fac asa cum zici tu, pare mai usor (ca timp) si arata ff bine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce pofta mi-ai facut!!! Imi plac enorm cartofii cu crusta si usturoi. Pentru ca reteta nu e grea deloc, ma apuc sa-i fac si eu. Sper sa-mi iasa ca in poza :)

    RăspundețiȘtergere
  3. La ochiurile romanesti adaugi otet in apa ca sa nu se 'dezintegreze' albusul?

    RăspundețiȘtergere
  4. nu pun otet in apa! totul este sa nu las apa sa clocoteasca, dupa ce fierbe, las focul la minim si in momentul in care apa se linisteste sparg oul cat mai aproape de suprafata apei.

    RăspundețiȘtergere
  5. suna bine si simplu de facut. asta cred ca o sa incerc si eu, ca am un sac de cartofi in beci...

    RăspundețiȘtergere
  6. Sa nu faci tot sacul, ca intri in cartea recordurilor :))

    RăspundețiȘtergere
  7. cu ce sunt mai gustosi? cu mozzarella sau cu cascaval? merci; marina

    RăspundețiȘtergere
  8. pai in functie de gustul fiecaruia, daca iti place mozzarella, piu mozzarella, cu cascavalul in functie de tipul lui: "Rucar", "Dalia", etc.
    eu prefer branza telemea de oaie, sau feta autentica...:)

    RăspundețiȘtergere