Translate

sâmbătă, 27 august 2011

Pate de ficat de casa

Ficatul de pui sau de vită este prima recomandare a nutriţioniştilor în prevenirea anemiei. În 100 g ficat se găsesc între 4 şi 12 mg fier uşor asimilabil.
În ficat sunt concentrate vitaminele A, B, C, D. Nutriţioniştii apreciază în special conţinutul de vitamina A (10-45 mg/100 g). Ficatul este una dintre cele mai bune surse de vitamina A, care creşte rezisten­ţa la infecţii în sezonul rece. 

În mod normal, alimentele de origine animală nu con­ţin vitamina C, ficatul însă este o ex­cepţie, furnizându-ne 20 mg vitamina C la 100 g. Vitamina D din fica­tul de pui sau de vită previne apariţia problemelor osoa­se la copii şi a osteoporozei la adulţi. Ală­turi de vitamine se găsesc în cantităţi însemnate zincul, cuprul, seleniul, elemente cu rol important în stimularea imunităţii. 

Cand am facut copilului analizele elementare am constatat ca are nevoie de fier, asa ca am decis sa introduc in  alimentatia lui carne rosie si ficat.

In ceea ce priveste carnea rosie, nu am avut succes decat cu supele crema, in schimb am reusit printr-o idee salvatoare cu ficatul de pui.

Povestea e simpla, copilul meu este atras ca un magnet de ciocolata, asa ca am asociat aspectul ciocolatei cu pateul de ficat.

Fata pe care a facut-o cand a gustat prima data din asa zisa ”ciocolata” J nu se poate descrie, a fost un amestec de dezamagire si o grimasa.

In schimb a ramas ca mai mananca din “ciocolata” si de atunci, periodic, prepar in casa pate de ficat de pui, intr-o reteta cat mai sanatoasa.


Nu sunt de acord sa prajesc ficateii, ci ii oparesc. 


Folosesc
500-700 g ficat de pui/curcan
5-6 catei de usturoi
½ cimbru uscat
Sare dupa gust
50-60 ml apa

Pun la foc mic 15-20 min. Opresc focul, las sa se raceasca, adaug 2 linguri ulei masline extra virgin 


si cu blendarul vertical ii pasez



 fac o pasta cat de fina posibil.


La inceput adaugam si unt, dar acum incerc sa evit abuzul de colesterol si calorii.

Nu fac niciodata cantitati mari, este perisabil, chiar si tinut la frigider nu recomand sa se consume dupa mai mult de 3 zile.

Astazi am intins pateul de ficat pe felii de paine cu susan prajite, si le-am pus pe o farfurie alaturi de castraveciori murati, gogosari in otet, ardei capia copt, ardei gras rosu crud, rosie proaspata si boabe de struguri ca décor.


Delicioooooooooos…

Valori nutritionale

Aliment
Grame
Calorii
Proteine
Lipide
Carbohidrati
Fibre
Aproximari

Ficat de pui fiert
600
1002
147
39
0
0


Usturoi
30 
41.1
2
0
7.9
0
1 capatana = 40 g

Ulei de masline extra virgin
60 
493.2
0
54.8
0
0


TOTAL
690
1536.3
149
93.8
7.9
0


Un comentariu:

  1. Am convins-o pe mama sa faca si ea pateu in casa si sa nu mai cumpere porcariile din comert.

    RăspundețiȘtergere