Translate

duminică, 21 august 2011

salata mea multicolora cu orez


Imi place foarte mult orezul basmati, de aceea il folosesc des .

Il prefer  fierbinte, garnitura pentru fripturi, cu legume fierte, cu peste, dar il consum si rece in salate.

“Salata  mea cu orez” este ceea ce am facut azi si a iesit super.


Pentru 4 portii am folosit
250 g orez basmati
700 ml apa
2 cepe mici
½ ardei gras rosu
½ ardei gras verde
3 morcovi
½  sfecla rosie
50 g cascaval
Sare
Ulei de masline extra virgin


Prima data spal orezul si-l las la inmuiat cat timp curat si tai ceapa, rad morcovii si toc ardeii.

Cand am terminat de pregatit ceapa, morcovii si ardeii, le adaug peste orez si apa, adaug  sare, putin ulei de masline si pun totul pe foc.


 Dupa ce incepe sa fiarba, dau focul mic si las 12-14 min.

In timp ce orezul fierbe, ma ocup de sosul de iaurt cu usturoi , numai ca de aceasta data nu pun patrunjel proaspat si nici ceapa verde, ci marar uscat si putin ardei rosu taiat cubulete.




Cand am terminat cu sosul, rad un morcov, jumatatea de sfecla rosie si cascavalul.

Peste morcovul si sfecla rase adaug un pic de zeama de lamaie.



Las orezul la racit, apoi il pun pe farfurie si deasupra orezului pun morcovul ras, apoi sfecla si inchei cu cascavalul si sosul.

Bineinteles ca la aceasta salata pot fi mai multe variante. Pot sa pun telemea in loc de cascaval, smantana in loc de iaurt, sa adaug masline, porumb boabe, etc.

NU ATINGETI!!!!! Farfuria mea!!!!
Eu o prefer asa cum am facut-o astazi.

2 comentarii: