Translate

miercuri, 23 noiembrie 2011

Mancarica de vinete


Cred ca toata lumea e de acord cu mine ca zacusca este foarte buna.

Azi nu am facut zacusca, dar am facut o mancarica cu vinete care a iesit foarte delicioasa si mi-a potolit si pofta de zacusca.


Totul este foarte simplu si la indemana orcui.
Am folosit
4 vinete potrivite ca marime
1 ceapa galbena mare
2 morcovi
2 ardei grasi
1 cutie de rosii decojite
250 g piept de curcan
Sare
Ulei din samburi de struguri
Patrunjel proaspat
Garnitura, o mamaliguta cu o lingurita de smantana.

Dupa ce am spalat legumele, am curatat coaja vinetelor, dar intr-un mod in care fiecare vanata arata ca o zebra, apoi am taiat vinetele rondele cam la un centimetru. Rondelele le-am pus  intr-un castron mare cu apa si sare,


iar cu o farfurie, asezata cu susul in jos, le-am facut sa stea scufundate in apa, in asa fel incat sa nu oxideze.
Ceapa si ardeii le-am tocat, nu foarte marunt, iar morcovii i-am dat prin razatoarea mare.

Pieptul de curcan l-am taiat cubulete.

Intr-o tigaie mare, am pus o lingura de ulei si cand acesta s-a incins, am adaugat carnea pe care am rumenit-o foarte putin.

Morcovii, ardeii, ceapa, sarea le-am pus toate in acelasi timp si imediat au urmat rosiile cu tot cu sucul lor. 


Am lasat la foc mic pana ce legumele s-au inmuiat, iar cu o lingura am zdrobit rosiile si am adaugat vinetele strecurate de apa cu sare.


Tot la foc mic am mai lasat 15-20 min. pana s-au fragezit si vinetele.


Daca nu as adauga carnea, ar fi un preparat de post ideal, bineinteles ca si smantana de pe mamaliga trebuie evitata.

Oricum mancarica aceasta, impreuna cu mamaliga au fost delicioase.



Un comentariu: