Translate

joi, 1 martie 2012

Melcii din aluat dulce, umpluti cu mere si visine!


Dupa ce am facut “Cornurile cu lapte si ciocolata” m-am gandit sa diversific si sa fac niste melci cu mere.

Aluatul l-am facut asemanator cu cel de la cornurile cu lapte, numai ca in plus am pus si doua oua si am folosit cantitati diferite. Un aluat dulce foarte gustos!

Ingredientele atat pentru aluat cat si pentru umplutura au fost:
750 g faina
1 ½ pachetele drojdie uscata
3 oua
200 g zahar
380 ml lapte
20 g unt
3 mere
Sare
2 linguri zahar
Scortisoara
Zeama lamaie
Coaja lamaie
Grand Marnier
100 g visine

Am amestecat faina cu drojdia uscata si am lasat deoparte - pana am incalzit laptele si s-a topit untul.



Doua oua le-am batut cu sare si le-am amestecat cu 200g zahar si untul topit.





Laptele fierbinte l-am turnat peste ouale batute cu zahar,


 apoi a urmat faina, 

am ras si coaja de lamaie 

si am framantat cateva minute.

Aluatul rezultat l-am pus la crescut timp de 1 ora.

Cat timp aluatul sta la crescut, curat merele, le scot cotorul, le rad pe razatoarea mare 


si le amestec cu zeama de lamaie,  zahar, 

scortisoara, 

coaja de lamaie si Grand Marnier. 


Las acest amestec  20 min. deoparte - in felul acesta aromele se vor contopi. Apoi, intr-o tigaie topesc 10 g unt si pun merele la calit.




Visinele le amestec in acelasi mod ca si merele, apoi le calesc.

Dupa o ora,

 pe o masa de lucru, presar faina si rastorn aluatul crescut.


Aluatul il impart in 8 bucati.


 Fiecare parte o intind cu degetele si o umplu cu mere, apoi formez melcii.




Mi-au  iesit 5 melci cu mere si 3 cu visine.

La melcii cu visine procedez identic ca la cele cu mere.



Ung un pergament cu unt, 



il asez intr-o tava de cuptor, si presar 8 locuri cu zahar, locuri unde voi aseza melcii. Fac asta pt ca sub fiecare melc se va forma caramel.

Dupa ce am asezat melcii pe pergamentul din tava, las la crescut inca ½ ora.


Inainte sa bag la cuptor, bat un ou, ung fiecare melc si presar zahar.


La cuptor  las 35 min la 190°.

Melcii mei au iesit o minunatie.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu