Translate

joi, 21 iunie 2012

Prajitura cu visine





Sambata trecuta am fost cu bicicletele, pe dealuri la tara si in acelasi timp am cules visine, doua galeti. Imi ploua in gura la gandul prajiturilor cu visine pe care le mancam la bunica.

Sa fac o paranteza, visinile pe care le-am cules nu au fost stropite, sunt visine bio, sunt mici, dar sunt exact ca cele pe care le mancam in copilarie,  direct din copac.

Dupa ce am muncit cateva ore sa scot samburii, m-am apucat sa fac o prajitura cu visine, ca la bunica acasa.

Am folosit o reteta similara cu cea de la “pandispanul simplu” numai ca de aceasta data am folosit
7 oua
250 g zahar
250 g faina
100 g unt
1 pliculet praf de copt


Prima oara am  amestecat cele 250 g faina cu pliculetul de praf de copt.


Apoi am separat albusurile de oua, untul l-am pus in cuptor la topit.

Visine, nu am folosit decat 300 g, pe care le-am amestecat cu o lingura de faina.



Albusurile le-am batut ca pentru bezea, am adaugat zaharul, galbenusurile si untul topit, pe care l-am lasat un pic la racit. Faina am adaugat-o la final.

Am  tapetat un vas termorezistent cu unt si faina. Am turnat aluatul in vasul tapetat si am inceput sa pun visinile una cate una.



La cuptorul preincalzit la 170° am lasat prazitura sa se coaca 40 min.

A crescut foarte frumos!


Dupa ce s-a racit am taiat-o cubulete.


Eu nu sunt adeptul zaharului pudra peste prajituri, asta nu inseamna ca nu-l folosesc niciodata, dar de data asta nu am folosit si chiar nu i-am simtit lipsa.

Un comentariu: