Translate

vineri, 5 octombrie 2012

Musaka cu naut, ciuperci sotate si orez Basmati - Partea intai



Musakaua este un preparat indragit de foarte multi oameni si se prepara in mai multe feluri.

Eu m-am gandit sa fac musaka fara carne, dar sa am totusi un aport de aminoacizi completi, asa ca am combinat naut cu orez basmati.

Sa nu mai lungesc vorba!

Am luat
300 g naut crud
200 g basmati nefiert
500 g ciuperci
3 cepe
 1 capatana usturoi
2 vinete
Sare, busuioc uscat, busuioc frunze, boia de ardei dulce, ulei samburi struguri, ulei dovleac (bio)
Apa

Nautul il pun la inmuiat 6-8 ore, apoi il fierb in 3 l apa si o lingura sare grunjoasa neiodata.




Ciupercile le scad impreuna cu ceapa calita si 7-8 catei de usturoi.


Orezul basmati il fierb cu sare 10 min. dupa ce a dat in clocot.

Vinetele le curat partial de coaja, apoi le tai felii subtiri, longitudinale. 




Feliile le rumenesc intr-o tigaie.


Dupa ce am fiert nautul, il pun in blender impreuna cu ulei de samburi struguri, boia de ardei dulce si restul de usturoi. 





Daca pasta de naut iese prea groasa mai adaug lapte de cocos. De data aceasta nu am avut asa ca am folosit apa.

Intr-un vas termoizolant de sticla pun un pic de ulei samburi struguri apoi asez feliile de vinete rumenite si le sarez.






Peste stratul de vinete asez orez, il intind, presar busuioc uscat,




 apoi pun un strat de ciuperci,



 urmeaza nautul,



 iar ciuperci si incheii cu alte felii de vanata rumenite si boia de ardei dulce.



Pun la cuptor 20 min. la 240°.


Pe langa frunza de busuioc proaspat, ca décor am mai picurat pe farfurie ulei de dovleac.



Avantajul acestui preparat este ca se poate manca si rece, la servici , la picnic sau dupa sala.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu