Translate

sâmbătă, 23 martie 2013

Spaghete cu sos de leurda si sos "Pomodoro"




A venit primavara si au aparut urzicile, loboda, leurda, etc.

M-am gandit sa pregatesc un sos  cald de leurda cu smantana si galbenus de ou, pe care sa-l pun peste spaghete din spelta integrala organica.

Nu am fost multumit doar cu sosul de leurda si am mai pregatit si un sos “Pomodoro” – sos de rosii cu busuioc.

Leurda m-a vrajit la prima vedere, verdele ei, aroma ( asemanatoare cu cea a usturoiului) si textura ferma.

Despre proprietatile leurdei stiu de la bunica mea…

Ingrediente 5 portii
500 g spaghete din spelta integrala organica -  nefierte
Mozzarella proaspata
 sos leurda
10-12 frunze de leurda
Miezul de la 2 nuci
2 galbenusuri
50 ml smantana ca la frisca
Zeama lamaie
Sare
Ulei masline
 sos pomodoro
7-8 catei usturoi
10 rosii
Ulei masline
Sare
½ lingurita de oregano
1 lingura busuioc
Piper

Spaghetele le-am pus la fiert in apa cu sare clocotita 8 min.

Am impartit frunzele de leurda in trei. Doua parti le-am folosit la sos.

O parte am oparit-o, apoi am limpezit-o cu apa rece si am pus-o in mojar alaturi de miezul de nuca si sare. Am pisat bine, bine pana am obtinut o pasta si am adaugat ulei de masline si zeama de lamaie.

Am separat galbenusurile, am pus ceea ce a rezultat in mojar intr-o tigaie la foc mic si am amestecat cu smantana, apoi au urmat galbenusurile. Nu am mai lasat pe foc, ca sa evit coagularea galbenusurilor.

 A doua parte din frunzele de leurda le-am tocat marunt si le-am adaugat in tigaie.

Sosul Pomodoro l-am realizat astfel:

Am oparit rosiile si le-am decojit.

Usturoiul l-am pus in uleiul incins, am adaugat rosiile si le-a zdrobit cu lingura, apoi am condimentat cu sare, oregano, piper si busuioc. Am lasat la foc domol 5 min. sa scada putin.

In farfurie am facut 2 cuiburi de spaghete. Intr-un cuib am pus sos de leurda, iar in celalalt cuib sos Pomodoro. Am taiat mozzarella in felii, am ornat cu frunzele de leurda ramase, pe care le-am rupt si am incheiat cu putin ulei de masline picurat peste preparat.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu