Translate

duminică, 1 iunie 2014

Dulceata de trandafiri


Anul trecut mi-am promis ca am sa fac dulceata de trandafiri. Primisem cadou un borcan si in acelasi timp promiosiunea ca am sa capat si trandafiri ca sa pot sa-mi tin promisiunea. Visul a devenit realitate.

Am adus discutia despre dulceata de trandafiri pe blogul meu cand am facut “Trufe din ciocolata”.

Aceasta dulceata este o adevarata bomba calorica, dar parfumul si aroma sunt unice, asa ca nu mai tin cont de calorii.

Ingrediente
450 g petale trandafiri pt dulceata (nu orice trandafiri se pot folosi)
2 lamai
2400 g zahar
1 L apa
1 varf lingurita sare


Am pus petalele de trandafiri intr-un vas suficient de incapator si le-am freacat cu zeama de la o lamaie + sarea.

Zaharul l-am pus pe foc impreuna cu apa. Cand zaharul s-a facut sirop (clocoteste) am adaugat petalele frecate + zeama de la a doua lamaie.

Am lasat pe foc moderat timp de 75 min.



Din ingredientele de mai sus mi-a rezultat o cantitate suficienta pt 5 borcane de 400 ml si unul de 800 ml.


Inainte sa opresc focul la dulceata, preincalzesc cuptorul la 240° si introduc borcanele timp de 10 min ca sa fie fierbinti. Umplu borcanele fierbinti cu dulceata firbinte si pun capacul. In acelasi mod am procedat si la dulceata de cirese, sau la cea de mere cu scortisoara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu