Translate

joi, 12 februarie 2015

Retete rapide pentru sportivi - 1. Ficatei pui cu taitei de orez si legume




Am sa impartasesc cateva secrete, despre cum reusesc  sa imi pregatesc mancare, fara sa petrec foarte mult timp in bucatarie.

Aceste preparate sunt dedicate sportivilor, dar si celor care vor sa se hraneasca sanatos.


Am postat si pe blogul meu de sport, in postarile: “Ce mananc la micul dejun!” si “Ce mananc seara”, informatii utile pentru sportivi.

Incep seria de retete rapide cu un preparat bine balansat, cu proteine, glucide si lipide(macronutrienti), minerale si vitamine(micronutrienti):
Ficatei de pui cu taietei din orez si legume (asemanator cu “Farfalle de casa cu ficatei si ciuperci”).

Ingrediente(cantitatile pot fi adaptate in functie de nevoi)
150 gr ficatei
50 gr taitei – nefierti
50 gr morcovi congeleti
50 gr fasole verde congelata
70 gr mazare congelata
5-6 catei usturoi
10 gr unt palmier
Sare
Ulei de masline

Pun apa la fiert in doua oale mici, una pentru a oparii ficateii (in aceasta nu pun sare)si una pt taitei + legume in care pun sare.

Curat usturoiul si-l tai marunt.

Oparesc ficateii in apa fara sare, ii scurg si-i spal cu apa rece. Incing untul de palmier si adaug ficateii scursi de apa. Las ficateii sa se rumeneasca pe o parte, apoi ii intorc si adaug sare si usturoi. Tot timpul acopar tigaia cu un capac.

In apa cu sare, cand clocoteste, pun taiteii primi si las 3 minute, apoi adaug lagumele congelete si las pana dau in clocot. Scurg de apa, le pun in farfurie si torn un pic de ulei de masline. Peste acestea adaug ficateii si sos de la ei.

Acest preparat dureaza maxim 20 minute sa-l prepar! Daca vreau sa am si ceva la pachet pentru a doua zi sau ziua urmatoare, fac cantitati mai mari, las sa se raceasca, le pun in cutiute la frigider si mi-am asigurat pachetul, sau o masa in ziua in care nu am timp sa prepar ceva!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu